Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

VBRACJA agencja kreatywna

Wrocław

9

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Jaka powinna być dobra strona internetowa?

Autor: Maciej Dorosz, publikacja: 2020-03-04

Strona internetowa to jeden z fundamentów funkcjonowania praktycznie każdej firmy – to wiedza powszechna. A to z kolei powoduje, że każda firma ją posiada, w tym firmy będące Twoją konkurencją. Jaki z tego wniosek? Nie sztuką jest mieć stronę internetową – sztuką jest mieć dobrą stronę internetową. W niniejszym artykule poznasz 6 najważniejszych cech, dzięki którym Twoja strona będzie wyróżniać się na tle konkurencyjnych i z powodzeniem spełniać swoje zadania – czy będzie to generowanie leadów, sprzedaż produktów czy przekazywanie informacji klientom.

Prosta i przejrzysta

Więcej nie zawsze znaczy lepiej. Pamiętaj, że strona ma służyć Twojemu potencjalnemu klientowi, który musi być w stanie szybko odnaleźć na niej to, co jest mu potrzebne. Nie warto dopuścić, aby przytłoczyła go ilość informacji, grafiki czy animacji.

Jak to osiągnąć? Często używamy na to określenia „Uwolnij swój wewnętrzny minimalizm”. Zastanów się dobrze, jakie informacje powinna zawierać Twoja strona. Do czego jest Ci potrzebna? Czego potrzebują Twoi klienci? Następnie przemyśl dobrze strukturę oraz zawartość swojej strony i odrzuć wszystko, co nie mieści się w odpowiedzi na te dwa pytania. Spójrz na pierwszą stronę serwisu Seriously Unsweetened, która udowadnia, że mniej znaczy więcej. Proste, zawierające tylko cztery pozycje menu, wyraziste, kontrastowe kolory, prosty logotyp w kształcie „X”. Nie sposób się na niej zgubić, a wzrok przyciągają dokładnie te elementy, które powinny.

Spójna

Wydaje Ci się, że Twoja strona jest nudna, bo ciągle powtarzają się na niej te same animacje, kolory, a podstrony wyglądają względem siebie podobnie? To znak, że wszystko robisz dobrze 😊 Twoja strona dostarcza użytkownikom wewnętrznie spójne doświadczenie. Badania z dziedziny User Experience (UX) dowodzą, że użytkownicy czują się bardziej komfortowo i wolą korzystać ze stron posiadających jednolitą strukturę. Już po chwili użytkowania takiego serwisu wiedzą, gdzie mogą znaleźć interesujące ich informacje, na przykład cenę danego planu ofertowego.

Czytelna

Każda strona internetowa niezależnie od swojego charakteru i branży pełni również funkcję informacyjną, a użytkownicy odwiedzając ją, chcą jak najszybciej dowiedzieć się określonych rzeczy. Ułatwiaj im to – pamiętaj, aby używać fontów wyraźnych i łatwych do odczytania. Kontrast – to słowo klucz. Twórz kombinacje - najlepiej stosując bardziej charakterystyczny krój dla tytułów oraz podtytułów i jeden ze standardowych takich jak Arial, Helvetica, Roboto dla reszty tekstu. Nie pozwól, aby Twoi użytkownicy musieli spędzać dużo czasu nad odcyfrowywaniem treści, które dla nich przygotowałeś – nawet jeśli są to piękne treści. Spójrz na poniższą stronę. Zbyt podobne kolory treści i tła powodują, że nie jesteśmy w stanie szybko odczytać nazw współpracujących firm.

Responsywna

Rok 2018 był przełomowy. To właśnie wtedy po raz pierwszy w historii użytkownicy na całym świecie przejrzeli więcej stron na urządzeniach mobilnych takich jak telefony i tablety niż na tradycyjnych komputerach, tzw. desktopach. W tym świetle responsywność, czyli zdolność strony internetowej do dopasowywania układu i wielkości elementów do ekranów różnych rozmiarów, jest absolutnie kluczowa. Jest to szczególnie ważne, gdy prowadzisz lub zamierzasz otworzyć sklep internetowy – jeżeli projekt ma kilka lat, najprawdopodobniej nie jest dostosowany do urządzeń mobilnych, a zakupów za pośrednictwem telefonów dokonujemy obecnie kilka razy wcześniej niż kiedyś. Sklepy internetowe są też rzadziej przebudowywane niż tradycyjne strony, dlatego to zwykle z dokonaniem zakupów przez Internet mamy zwykle największy problem, gdy korzystamy z telefonu lub tabletu.

Kolorowa (ale bez przesady ;) )

Dobry dobór kolorów przyciąga użytkownika, ale go nie męczy. Postaraj się wybrać kolory według następującego prostego klucza:

  • Kolory CTA albo inaczej kolory akcentów – służą do podkreślania istotnych informacji dla użytkownika. Może to być przycisk „Zarejestruj się”, podkreślenie pozycji menu, nad którą aktualnie trzymasz kursor myszki albo strzałka służąca do nawigacji. Zwykle wybiera się na nie kolor lub kolory, które są też obecne w logo firmy.
  • Kolory tekstu – decydują o tym, jakie będą kolory podstawowego tekstu umieszczonego w artykule, na przykład treść wpisu na blogu. Zwykle wybiera się je w dwóch wariantach – do ekspozycji tekstu na ciemnym i jasnym tle. Najczęściej jest to czarny i biały kolor lub ich odcienie.
  • Kolory tła – służą do jak najlepszej prezentacji tekstu, w związku z czym najczęściej przyjmują postać przeciwstawną do wybranych kolorów poprzedniej kategorii. Poniżej możesz zobaczyć przykład strony z prawidłowo dobranymi kolorami.
Zdjęcie nr 4

Lekka i łatwa do wyszukania

Możesz mieć piękną, responsywną i bardzo czytelną stronę, ale użytkowników bardzo zniechęcają długie czasy ładowania. Zadbaj o to, by Twoja strona internetowa nie miała dużej ilości animacji, długo wczytujących się zdjęć, albo nie korzystała z nieaktualnego motywu, który może zwiększać obciążania. Najlepiej zoptymalizowane strony ładują się w ciągu ok. 0,4 sekundy, ale każdy wynik w okolicach 1 sekundy jest akceptowalny. Pamiętaj o SEO – czy to w postaci wtyczki do Twojego szablonu, czy też zlecając pozycjonowanie wyspecjalizowanej firmie. Inaczej Twoja strona nie będzie dobrze widoczna w wyszukiwarkach, wyświetlając się po wpisaniu zapytania na dalszych pozycjach, niż strony Twojej konkurencji. Im więcej punktów zbiera Twój serwis w rankingu SEO, tym wyżej jest pozycjonowany. Punkty zależą między innymi od rozmieszczenia słów kluczy w treści strony, ilości wartościowego tekstu pisanego ciągłymi, równymi zdaniami, a także optymalizacji strony i jej szybkości.


Opracował:
Maciej Dorosz
VBRACJA agencja kreatywna

Strony internetowe - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 18 399 Specjalistów od Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o stronach internetowych